Strona Główna
Strona Główna Poleć znajomemu Wersja polska Wersja angielska

Zasady korzystania z sauny

Rodzaje saun

Mokra (sauna sucha z samodzielnym polewaniem wodą rozgrzanych kamieni)

Najpopularniejsza i najlepiej tolerowana przez nasz organizm. Temperatura wewnątrz waha się od 50 do 90 °C. Wilgotność jest bardzo wysoka, zwiększa się ją polewając wodą rozgrzane kamienie wg własnych preferencji.

Sucha

Zasady korzystania z sauny

Jak wskazuje nazwa wilgotność jest niska. Temperatura wewnątrz waha się od 60°C do ponad 100°C. Podczas seansu szybko się pocimy, jednak skóra dość szybko wysycha.

Parowa

Najchłodniejsza ze wszystkich, temperatura nie przekracza 50°C. Ale za to wewnątrz panuje ogromna wilgotność powietrza. Szczególnie polecana dla osób cierpiących na powracające choroby dróg oddechowych oraz pacjentów z dolegliwościami reumatycznymi.

Zasady korzystania z sauny

  • Przed wejściem do sauny należy

    Każda sauna zawsze rozpoczyna się od umycia ciała pod natryskiem. Przed wejściem do sauny należy także zmyć makijaż. Wycieramy się w ręcznik, bo mokra skóra utrudnia parowanie i najlepiej nago wchodzimy do sauny (jeśli będziemy mieli na sobie mokry kostium to suche i gorące powietrze nie dotrze do naszej skóry i cel wizyty w saunie nie zostanie osiągnięty). Z tego względu w Hotelu Olimpia sauna jest zawsze rezerwowana indywidualnie na określoną godzinę. Tylko sprawne odparowywanie potu ze skóry pozwala tolerować warunki w jakich się znajdujemy Absolutnym błędem popełnianym przez kobiety jest wchodzenie do sauny w kostiumie jednoczęściowym, który zasłania 40% skóry. Do sauny nie należy wchodzić głodnym lub bezpośrednio po jedzeniu. W żadnym wypadku nie korzystamy z sauny po wypiciu alkoholu!!

  • Przed wejściem do sauny należy

    W publicznej saunie, ze względu na higienę należy rozłożyć ręcznik kąpielowy pod całą powierzchnią ciała. W saunie wybieramy miejsce zależnie od reakcji organizmu na wysoką temperaturę. Przy podłodze wynosi ona 40-60°C, pod sufitem 100-120°C. Kładziemy się i zaczynamy pocić. Przebywamy w saunie ok. 15 minut, przy czym przez ostatnie dwie minuty zaleca się zachowywanie pozycji siedzącej.

  • Chłodzenie i odpoczynek

    Po ok. 10-15 minutach wychodzimy, idziemy pod natrysk żeby spłukać z siebie pot i chłodzimy się. W hotelu możemy w tym czasie skorzystać ze strefy relaksu znajdującej się przy basenie, a najlepszym rozwiązaniem jest „wskoczenie” do basenu. Czynność ta ma na celu zamknięcie porów skóry. Chłodzenie organizmu powinno trwać kilka minut i odbywać się zawsze od najbardziej oddalonych części ciała w kierunku serca. Wchodząc do basenu najpierw chłodzimy kończyny dolne od stóp do bioder, następnie zanurzamy kończyny górne od palców po barki by w końcu zanurzyć całe ciało włącznie z głową.

    Przed wejściem do basenu należy uprzednio spłukać pot z ciała pod natryskiem!

    Odpoczywamy 10-15 minut, tak długo, aż temperatura ciała wróci do normalnej, wchodzimy po raz drugi do sauny i powtarzamy cykl. Ten cykl dobrze jest powtórzyć 2-3 razy w zależności od samopoczucia. Podczas każdego odpoczynku wskazane jest picie wody, soków. Dobrze działa sok z pomidorów, który uzupełnia braki wypoconych minerałów jak sód i potas. W hotelu Olimpia przy basenie istnieje możliwość zakupienia napojów do uzupełnienia płynów ustrojowych. Na pobyt w saunie (łącznie z towarzyszącymi jej przerwami) wystarczy nam 1 – 1,5 godziny wolnego czasu. Po zabiegu należy bezwzględnie wypocząć, racząc się wodą mineralną i sokami warzywnymi. Pozwoli to uzupełnić utracone mikroelementy.

  • Przed wejściem do sauny należy

    Kąpiel w saunie stanowi bardzo dobre przygotowanie do masażu relaksacyjnego, który można połączyć z wprowadzeniem pielęgnacyjnych środków kosmetycznych – polecamy skorzystać z rytuałów SPA [czytaj więcej]. Dla pań na pewno nie bez znaczenia będzie informacja, że ciało po zabiegach w saunie o wiele lepiej wchłania rozmaite preparaty odżywcze i nawilżające. Dlatego, wszelkie maseczki będą najskuteczniejsze właśnie wtedy, gdy położymy je na skórę, kiedy będzie rozpulchniona i gładka.